Op de website van AZ Alkmaar is vandaag het nieuws bekend gemaakt dat Kansino vanaf 1 juli de nieuwe hoofdsponsor wordt van de Eredivisieclub. Het nieuws volgt vlak nadat logistiek bedrijf CTS Group naamgevend sponsor zal worden en vormt een voorlopige afsluiting van het AZ sponsornieuws.
Online casino
Kansino richt zich in Nederland uitsluitend richt op het leveren van een online casino en dus niet op sportweddenschappen, zal de komende vier seizoenen zichtbaar zijn op de voorkant van het shirt van het eerste elftal. Kansino neemt daarmee na twaalf jaar de plek op het shirt over van AFAS Software, dat als naamgever van het stadion aan de club verbonden blijft.
Klas Winberg: “Enorm enthousiast over het aangaan van een meerjarige samenwerking”
Op het digitale huis van AZ staan ook diverse reacties te lezen. Te beginnen met Klas Winberg, CEO van Play North, moederbedrijf van Kansino: “We zijn enorm enthousiast over het aangaan van een meerjarige samenwerking. AZ is een club vol talent op alle niveaus en een organisatie waar we trots op zijn om ons mee te associëren. Dit is een samenwerking tussen twee organisaties die de top uitdagen binnen onze eigen vakgebieden. Samen geloven we dat we elkaar kunnen helpen om verder door te breken en blijvende stappen te zetten naar het hoogst haalbare.“
AZ directeur Robert Eenhoorn: “Solide basis voor de toekomst”
Algemeen directeur van AZ, Robert Eenhoorn, is ook zeer verheugd een nieuwe hoofdpartner bekend te kunnen maken. “Kansino is een modern en ambitieus bedrijf, dat net als wij enorm gemotiveerd is om flink door te blijven groeien. Deze samenwerking legt een solide basis voor de toekomst en geeft AZ de ruimte om weer een stap te zetten in haar ambities. Dat Kansino daarnaast ook gedreven is om een belangrijke bijdrage te leveren aan de maatschappelijke doelstellingen van onze club, geeft aan wat zij als bedrijf belangrijk vinden.”
Maatschappelijke doelstellingen
Binnen de contouren van de samenwerking zullen AZ en Kansino gezamenlijk een actieve bijdrage leveren aan de maatschappelijke doelstellingen van de voetbalclub. Deze initiatieven worden ondergebracht in de ‘Alkmaar Zaanstreek Foundation’. Op shirts voor fans onder de 18 jaar zal het logo van deze nieuwe foundation te zien zijn. Eenhoorn: “Met dit gezamenlijk op te zetten initiatief kunnen we meerdere maatschappelijke doelen ondersteunen. Welke initiatieven dat zijn, zal op korte termijn worden gepresenteerd. Naast een initiële gezamenlijke financiële bijdrage, zal AZ ook per verkocht shirt een afdracht doen aan de foundation.”
Winberg: “Spelen in veilige omgeving”
Kansino geeft tot slot ook nog een reactie op haar besluit AZ te sponsoren. Het online casino behoort tot de eerste groep in Nederland die van de overheid een vergunning heeft verkregen voor online kansspelen. Winberg: “Een vergroting van de naamsbekendheid van Kansino zal consumenten helpen om in een veilige omgeving te spelen. De gereguleerde kansspelmarkt leidt tot een betere bescherming van de consumenten. Daarnaast zijn we ervan overtuigd dat we met uitgebreide samenwerkingsverbanden als deze de Nederlandse sport extra kunnen laten uitblinken.”
0