Microgaming kondigde aan dat het zijn partnerschap met Rootz Limited zou versterken door zijn meest recente merk Wheelz te voorzien van toonaangevende content. Microgaming en Rootz begonnen hun vruchtbare samenwerking al in 2019. Destijds lanceerde Rootz eerst zijn vlaggenschip casino Wildz, dat werd gevolgd door de komst van Caxino in het daarop volgende jaar.
Als onderdeel van de deal zal Wheelz Microgamings uitgebreide portfolio met inhoud van zijn exclusieve onafhankelijke studio’s aanbieden. Dit omvat titels, zoals de onlangs gelanceerde games Golden Stallions en Diamond King Jackpots van Northern Lights Gaming en SpinPlay Games.
David Hasselhoff
Neil Bancroft, Head of Partnership bij Microgaming, sprak zijn enthousiasme uit over de samenwerking van de nieuwste content-aggregator met Rootz, die volgens hem de formule heeft gevonden als het gaat om het leveren van een eersteklas casino-ervaring aan zijn spelers. Bancroft voegde toe: “De ultramoderne technologie in combinatie met het uitgebreide spelaanbod van Microgaming zorgt voor een winnend partnerschap. Wheelz heeft alles in huis om een grote favoriet bij spelers te worden, en met David Hasselhoff als het gezicht van het merk, zal het dat doen met extra glitter en een beetje Hollywood-glamour.”
“Hooggespannen verwachtingen van Wheelz”
Ondertussen verklaarde CEO van Rootz Limited: “Microgaming heeft een grote rol gespeeld in het succes dat we hebben genoten met onze eerste twee online casino merken, Wildz en Caxino. Gezien onze snelle groei zijn de verwachtingen hooggespannen voor Wheelz. Met de steun van Microgaming en haar innovatieve games zijn we ervan overtuigd dat het merk net zo succesvol zal zijn als zijn zustersites. Ik wil Microgaming bedanken voor de steun en assistentie die het team Rootz tot nu toe heeft geboden en ik kijk uit naar nog meer succes nu Wheelz live is voor spelers in markten over de hele wereld.”
PearFiction Studios
Eind januari kondigde Microgaming weer een belangrijk partnerschap aan. Dit keer met PearFiction Studios. Als onderdeel van de deal is het Microgaming-platform voorzien van de zeer creatieve inhoud van de in Montreal gevestigde spelontwerper. De twee bedrijven vierden hun samenwerking met de release van Chicago Gold op 4 februari. Het product is een zeer vluchtige gokkast met 40 winlijnen, inclusief gratis spins en re-spins.
The Smashing Biscuit
Dit is niet de eerste samenwerking tussen de twee bedrijven, aangezien ze eerder samenwerkten aan het creëren van het punkrockband-themaspel The Smashing Biscuit. Blijkbaar heeft dit de basis gelegd voor de langdurige samenwerking. Microgaming zag het potentieel in PearFiction en besloot de samenwerking naar een steviger terrein te tillen.
In februari deed Microgaming liet opnieuw van zich horen toen het beloofde tegen het einde van de maand twintig nieuwe online gokkasten titels uit te gaan brengen. Elk van de nieuwe spellen bevat boeiende nieuwe functies, opwindende spelmechanica en een galerij met gangsters, geesten, grappenmakers en piraten.
Bron: “Microgaming gaat terug naar zijn Rootz” Microgaming 10 februari 2021
0